Svakog svog šefa pamtim po nečemu. Ali, uvijek po dobrome. Pamtim ih po stvarima i načinima na koji sam učila i rasla kroz njih. Hvala im na tome.
Ništa nije lako, svaki posao je težak na svoj način. Biti konobar, bilo u kafiću, restoranu ili hotelu, nije jednostavan posao. Paralelno se od vas traži da radite više stvari odjednom, morate imati izuzetnu memoriju, biti spretni, komunikativni, otvoreni. Ništa ne smijete uzimati k srcu, morate biti dobar slušač, manje govoriti, više slušati gosta. A ono najvažnije – uvijek mora biti osmijeh na licu, bez obzira kakav dan privatno imali.
Konobari jako često rade i deset sati dnevno, dvokratne smjene, često ćete čuti od njih kako nemaju „ni petka niti svetka“, radi se i vikendima i blagdanima. Radi se i s temperaturom, jer vas nema tko mijenjati, a restoran je pun. Radi se i sa žuljevima na nogama. Ali uvijek s osmijehom na licu. Barem bi tako trebalo biti. Znam da to nije jednostavno, baš kao što ni posao nije lagan.


Jedan od naljepših, ali i najtežih poslova je upravo raditi s ljudima.
Kako se gotovo cijeli moj radni vijek i stvaralaštvo odvijalo kroz rad u restoranima, gdje sam radila na pozicijama sommeliera ili voditelja restorana, željela bih kroz nekoliko rečenica opisati koje bi manire trebao graditi dobar konobar. Iste te manire sam i ja učila kroz posao. Neke od njih su mi roditelji usadili kroz odrastanje, neke od manira sam naučila od gostiju, šefova, kolega… Uvijek sam upijala i upijam i dan danas od boljih od sebe. Volim slušati, promatrati, pamtiti i primjenjivati dobre i korisne stvari.
Izdvojila sam vam 13 osnovnih savjeta koje konobari, s ambicijom da napreduju u ovom poslu, trebali usvojiti i primjenjivati. Ako vam se sviđaju i želite naučiti i više, možete se prijaviti na stručnu vinsku obuku za osoblje restorana, wine barova, hotela i slično. Bit će mi čast podučiti vas svemu onome što znam ili što biste voljeli naučiti.
Korisni savjeti za konobare koji rade u restoranu
Od ulaska gosta u restoran do njegovog izlaska!
1) Postavite si jednostavno pitanje – volite li svoj posao? Ako ga ne volite, zašto ga radite? Nemojte ga raditi, jer nikada nećete biti dobar konobar. Gosti osjete na vama uživate li na svom poslu. Zato, osvijestite blagodati svog posla i prihvatite ga te naučite kako biti dobar konobar. Učite o svom poslu, radite na sebi.
2) Kada gost ulazi na vrata, uvijek mu otvorite vrata, zaželite mu dobrodošlicu s osmijehom na licu. Pomozite mu skinuti kaput ili jaknu te je pospremite na vješalicu s brojem stola na kojem će sjediti. Neka osjeti iskreno da je dobrodošao.
3) Ukoliko gost dođe u restoran i kaže kako nema rezervaciju, nemojte ga odmah odbiti. Zamislite da je to vaš restoran. Voljeli bi svakoga gosta zadržati, zar ne? Recite mu, sve je popunjeno, svi stolovi su zauzeti. Pitajte ga: “Želite li možda popiti aperitiv i malo pričekati da vidimo što možemo učiniti za vas?” Gosti vole sjediti u restoranima u kojima je velika gužva. Uvijek možete s voditeljom restorana promjeniti koncept sjedenja i pronaći slobodno mjesto.
4) Nemojte nikada biti bahati. Zbog gosta koji je izabrao baš restoran u kojem vi radite i u kojem će potrošiti svoje novce – razlog je zbog kojeg vi prehranjujete sebe i svoju obitelj. Budite zahvalni na tome.
5) Nakon što ste gosta smjestili za stol, ponudili mu aperitiv i vodu, ponudite mu vinsku kartu i menu. Uvijek prije početka smjene provjerite u kuhinji sa chefom što imate novo od namirnica, te što se specijalno danas još uz standardnu kartu može ponuditi. Preporučite gostu hranu, oni to vole. Vole se prepustiti vašem odabiru, jer vam vjeruju.
6) Poštujete chefa kuhinje jer pred njim se postavljaju jako teški radni zadatci koji su jako stresni. On pokušava udovoljiti svim željama gostiju koji stižu preko vas i zato je dobro biti s njim u dobrim odnosima, ako ne i najbolji prijatelj. Tada ste i gosta osvojili. Poštujte svoje kolege, pomozite im apservirati nekada stol ako ne stignu, jer vi ste kao tim najjača „momčad na terenu“.
7) Tijekom serviranja, budite uvijek dostupni gostu, promatrajte ga, ali pritom budite suptilni. Nikada nemojte stajati blizu gostiju i gledati ih. Osim što je vrlo nepristojno, gost će se osjećati jako neugodno. Nađite si ključne „točke u restoranu“ gdje možete stajati i pritom imati pogled na vaš dio stolova koje poslužujete. Tako da ste uvijek dostupni i u toku.
8) Kada je jako velika gužva u restoranu, a gost vas zove, dajte mu znanja da ste ga doživjeli i čuli, tako što ćete klimnuti glavom. Nikada nemojte ignorirati gosta. Odmah ćete ga umiriti, smanjit ćete nervozu i dobit ćete na vremenu kako biste obavili sve što se od vas pritom očekuje.
9) Postoje različiti tipovi gostiju koji dolaze s različitim psihološkim stanjima u restoran. Morate svakog gosta jednako tretirati, naravno prilagođavajući se njegovom trenutnom stanju. Bez obzira na njegovo ime ili zanimanje uvijek pokažite poštovanje. Nikada ne znate tko sjedi za stolom. Uvijek držite distancu s gostom. Poštivajte njegove želje u skladu s vašim mogućnostima. Kad jednom osvojite gosta, idući puta će se ponovno vratiti u vaš restoran poželjeti da ga vi služite. A tada znate da ste ste napravili sjajan posao.
10) Nikada nemojte loše govoriti gostima o radnom mjestu na kojem ste zaposleni ili ružno o vašem poslodavcu. Taj isti šef vam daje plaću. Na taj način samo govorite loše o sebi. Zašto i dalje radite na istom mjestu ako ste nezadovoljni?
11) Tijekom cijelog boravka gosta u restoranu, omogućite mu da se osjeća udobno, da bude zadovoljan. To je vaša zadaća, vaš posao.
12) Vi ste lice restorana u kojem radite. Jako je važno uvijek imati urednu popeglanu košulju i hlače. Uvijek imajte u garderobi rezervnu čistu košulju. Ako ste strastveni pušač, osvježite si usta ovježivačem. Gosti nepušači su vrlo osjetljivi na zadah od cigara ili cigareta. Nemojte nikada nositi preagresivan parfem. Koristite antiperspirant. Posjetite zubara nekoliko puta godišnje. Od vas se ne traži holivudski osmijeh, ali bitno je IMATI zube. Održavane i zdrave zube. Budite gospodin čovjek, jer vi to i jeste.
13) Tip. Bakšiš. Manča. Napojnica. Nepisano pravilo je da gost ostavi 10% napojnice tijekom plaćanja. No, svi gosti nemaju tu naviku. Bez obzira što je servis bio izvrstan, možda u tom trnutku jednostavno nemaju gotovine uz sebe. Nemojte mu to zamjerit i dat mu do znanja okretanjem očiju ili komentiranjem s kolegama. Nije pristojno od vas. Svatko da tipa onoliko koliko može odvojiti od sebe i ovisno o svojim stavovima vezanim uz ostavljane napojnice i to treba poštovati.
Ako gost ima rezervaciju, recite mu: “Odabrali smo jedan jako lijepi stol za Vas”.

Volite vino i želite naučiti više o njemu? Pročitajte ostale članke na blogu!
PIWI SORTE – MASTERCLASS U PUPITRESU
Sinoć smo u Pupitresu – boutique vinske kulture, imali čast ugostiti izvanrednog stručnjaka i profesora Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, dr. sc. Edija Maletića, koji je održao izuzetno važnu vinsku radionicu – masterclass na temu: […]
MasterClass vinska radionica u Pupitresu boutique vinske kulture: Ekskluzivni doživljaj vina iz regije Alsace!
U ponedjeljak, 23. rujna 2024., u u našem Pupitresu boutique vinske kulture održali smo poseban MasterClass ” Vina Alsaca ” na kojem su ljubitelji vina imali priliku uživati u degustaciji 11 pažljivo odabranih vina iz […]
Dolina Bosne i žepačka magija Vinka Zovke
Zamislite sljedeću destinaciju koja odiše šarmom doline rijeke Bosne i neodoljivim vinogradima žepačkog kraja. Ta destinacija za mene već ima posebno mjesto u srcu, jer već godinama slijedim put vinarije Povratak, koja se smjestila u […]
WINE TASTING ZAGREB
Puno je razloga zašto je wine tasting uvijek sjajna ideja.
U Pupitresu provodimo nekoliko različitih wine tastinga gdje se posvetimo samo vama i vašim prijateljima. Na jedan originalan i jedinstven pristup upoznamo vas sa temom […]
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.